15/06/2024

Bolący nadgarstek - najczęstsze przyczyny i leczenie

awladyszewska

Bolący nadgarstek może znacząco utrudniać codzienne funkcjonowanie, wpływając na wykonywanie nawet najprostszych czynności. Niezależnie od przyczyny ból nadgarstka wymaga odpowiedniej diagnostyki i leczenia. W tym artykule omówimy najczęstsze przyczyny, objawy oraz metody leczenia bólu nadgarstka.

Czytaj więcej
18/07/2019

Masaż sportowy – co to takiego?

dr Jan Paradowski

Masaż sportowy jest rodzajem masażu przeznaczonego przede wszystkim dla osób regularnie uprawiających sport. Ma on na celu m.in. skorygowanie różnego rodzaju problemów i asymetrii w obrębie tkanek miękkich, wywołanych przez powtarzające się urazy i intensywną aktywność fizyczną. Zastosowanie masażu sportowego zarówno przed, jak i po ćwiczeniach fizycznych może także wpłynąć korzystnie na rezultaty treningu oraz pomóc w zapobieganiu kontuzjom. 
    

Czytaj więcej
15/07/2019

Jakie są objawy rwy barkowej?

dr Jan Paradowski

Rwa barkowa (ramienna) to bolesne schorzenie, które najczęściej spowodowane jest zmianami zwyrodnieniowymi kręgosłupa. Jej przyczyną jest ucisk i drażnienie korzeni nerwowych w kręgosłupie szyjnym. Korzenie te tworzą splot barkowy, z którego powstają nerwy biegnące do kończyn górnych. Drażnienie korzeni nerwowych powoduje nieprzyjemne dolegliwości. Rwa barkowa charakteryzuje się bólem lub uczuciem mrowienia biegnącym od szyi do palców rąk. 

Czytaj więcej
03/07/2019

Jakie są korzyści zdrowotne z treningu aerobowego?

dr Jan Paradowski

Ćwiczenia aerobowe to rodzaj ćwiczeń, podczas których organizm zużywa znacznie większe ilości tlenu, niż w spoczynku. Trening aerobowy może mieć różną intensywność i może być wykonywany nawet przez kilka godzin. Do przykładowych dyscyplin sportowych zaliczanych do ćwiczeń aerobowych należą: bieganie, marsz, pływanie, jazda na rowerze, taniec.

Czytaj więcej
26/06/2019

Jak uniknąć odwodnienia podczas uprawiania sportu?

dr Jan Paradowski

Przyjmowanie płynów podczas wykonywania ćwiczeń jest konieczne dla utrzymania odpowiedniego poziomu nawodnienia oraz wydolności fizycznej i psychicznej. Kiedy nasze ciało ulega odwodnieniu, możemy stracić nawet 2% masy ciała. Utrata płynów wpływa negatywnie na układ krążenia, temperaturę ciała i funkcjonowanie mięśni. By uniknąć odwodnienia powinno się przyjmować około 200 ml płynów co 15-20 minut ćwiczeń. 

Czytaj więcej
23/06/2019

Jakie mogą być przyczyny „strzelających stawów”?

dr Jan Paradowski

„Strzelanie” i „trzeszczenie” stawów to częsty objaw, który może mieć różne przyczyny, ale w większości przypadków nie wymaga interwencji medycznej. Może on jednak powodować dyskomfort i być uciążliwy, jeśli pojawia się często lub jest głośny. „Trzeszczenie” stawów może pojawiać się w każdym stawie naszego ciała. 
    

Czytaj więcej
21/06/2019

Wirus HPV - podolog o leczeniu

CPL

Popularny wirus HPV to nic innego jak wirus brodawczaka ludzkiego objawiający się pod postacią nieznośnej kurzajki. Przyczyny zarażenia, objawy oraz metody leczenia obrosły już wieloma legendami z których znaczna część to zwykłe brednie. Warto uporządkować wiedzę dotyczącą wirusa HPV z uwzględnieniem powyższych aspektów, by ograniczyć ryzyko zarażenia i jego uciążliwe konsekwencje.

Definicja wirusa HPV.

Czytaj więcej
20/06/2019

Mezoterapia igłowa

CPL

Dbanie o urodę od zawsze stanowiło ważną sprawę dla kobiet. Wraz z rozwojem nowych technologii i medycyny wachlarz oferowanych możliwości zdecydowanie się poszerza, dając szereg okazji, aby powstrzymać upływ czasu bądź poprawić i wzmocnić stan skóry.

Czytaj więcej
18/06/2019

Jakie są sposoby na walkę z zakwasami?

dr Jan Paradowski

Intensywny wysiłek fizyczny czasem wiąże się z nieprzyjemnym doświadczeniem w postaci bólu mięśni, tzw. zakwasów. Jest to naturalny sposób, w jaki nasz organizm daje nam znać, że przesadziliśmy z treningiem i musimy odpocząć. Istnieje kilka sposobów, które mogą pomóc w zapobieganiu zakwasom lub skracaniu czasu trwania tej nieprzyjemnej dolegliwości. 

Czytaj więcej
10/06/2019

Czy w ciąży można uprawiać sport?

dr Jan Paradowski

Dbanie o regularny wysiłek fizyczny w trakcie ciąży może mieć korzystny wpływ na zdrowie i samopoczucie kobiety. Uprawianie sportu pomaga w utrzymywaniu prawidłowej postawy ciała oraz może zmniejszać dolegliwości związane z ciążą, takie jak bóle pleców lub zmęczenie. Istnieją dowody na to, że aktywność fizyczna może zapobiegać rozwojowi cukrzycy ciążowej, obniżać stres i zwiększać wydolność. Osoby, które były aktywne fizycznie przed zajściem w ciążę mogą w ciąży kontynuować uprawianie sportu, na umiarkowanym poziomie intensywności.

Czytaj więcej